neljapäev, 31. oktoober 2019

Mälestus

Looduses on kõik läbipõimunud, pole piirjooni. Mets on palju enamat kui me näeme. Tohutud kooslused ja omavahelised suhted. Võime vaid aimata.


Selles hingedeajas.

SHAZEA QURAISHI. Still light


VAIKNE VALGUS 

Sa kujutled oma ema puuna
– millegipärast on nii kergem.
Hõbedane kask, riietub aeglaselt
lahti, justkui oleksid päevad aastad
ja peen vihm mängib tema
juustes nagu jazz. Ta laseb oma
ilusad valged lehed ükshaaval
langeda. Tema oksad
on nüüd peaaegu paljad. Vaata
kui ilus ta on tumeda taeva taustal.

I Am Twenty People: A third anthology from the Poetry School, 2007 Tõlkinud  



Leelo Tungal  kogust ´Müüdita´

Vanaema, 
vana vanaema,
vaata läbi mind veel
läbi mulla!
Enne kui pean sinuks vananema, 
lase mind 
su rohtudeni tulla.
Too mu unenäosse aida-angervaksad, 
tee mu tee veel rõõmsaks kraaviperveks, 
rohuga, mis
leidmisvaeva maksab, 
tee mu süda 
umbes-tõvest terveks.

Tee mus pimedaks
üks sisseseatud maja, 
kus on kõike -
headust, seadust, teadust,
vaibad, lühtrid,
lauakulla kaja -
kõik nüüd
välja suitsutama pead must.
Kõik kristallis 
õhetanud roosid, 
kõik need märgid
hoolest, küllusest.
Mina rinda
ehmatanud roosi
olen kõige selle külmusest.

Tean: vaid tänamatu
julgeb kinke laita, 
hõbevaagnat, õnnesoove täis ...
Minu õnn jäi angervaksa-aita,
kasvas kolmelehelisis härjapäis.


Maja süttis
nagu õlenaber.
Minu õnn mind
justkui nuga ootas.
Südamele kasvas suhkrupaber.


Pöörata end kartis keha -
kuulsin küll, kui hüüti.
Kartsin õhku katki teha,
katkestada müüti.

Luulekuju, tuulekuju
ihu kinni püüdis.
Nüüd ma upun, nüüd ma ujun 
ülenisti müüdis.

Terve mõte, terve ihu
nüüd on ära antud.
Mis mul suus ja mis mul pihus -
kõik on tuulest kantud.

Sellest kummalisest küüdist
kaugele sain minna.
Nüüd küll näen: on pealpool müüdist
uued õhulinnad.

Ühte nendest vaikselt hiilin
iseendast ilma.
Peale paikse sügisiili miskit ei jää silma.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar