pühapäev, 21. märts 2021

Lõoke

 Aeg ühest kevadest teise või aeg ´täna 25 aastat tagasi´või aeg 100 aastat tagasi. Väga suhteline. Kellele antud või kellele mitte. 

Anija mõisas käies jäid mu telefoni pildid, mis umbes 100 aastat enne minu sündi toimus. Kuidas läheb praegu selles vanuses meestel ja mille eest nad võidelda tahavad või oskavad. Seda esimest nimeosa peaaegu üldse pole, kui kohta pole. Esimeseks nimeosaks on saanud Tallinn jt.




Ei taha ma ajalugu ümber jutustada. Ajaloojuttudes näib ikka mingit valet läbi kumamas. Pigem 


"... See on tühiasi, et mu juuksed lähevad halliks. Olen ju alati nii noor või nii vana nagu selle küla noorim või vanim.

Mõnedel on naeratusi magusaid ja lihtsaid, ja mõnedel kaval pilgutus silmis.

Mõnedel on pisaraid, mis keevad üles päevavalgel, ja teistel pisaraid, mis peidetud pilkudesse.

Neil kõigil on tarvis mind ja mul pole aega haududa mõtteid tulevasest elust.

Olen  samaealine igaühega, mis see loeb, kui mu juuksed lähevad halliks? " 

(Tagore - sünd.7.mai 1861 Kalkutas - sünnilt brahmiin - kõrgeimasse kasti kuuluv)


Mina siin too hall, kes juustele ikka värvi annab jooksen lastelastega, rõõmus, et nad suurest linnast tulles metsa all onni käepärasest ehitada tahavad. Kui nad siin kevade alguse külaskäigu tegid. 


Värve pole veel sugugi ses kevades, lõoke küll.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar